Przedłużono termin składania ofert na kupno AUTOSANU

Do 29 stycznia 2016 r. wydłużony został termin na składanie ofert kupna będącego w upadłości zakładu Autosan S.A.  – poinformował sędzia komisarz nadzorujący upadłość fabryki Andrzej Leśniak.

Autosan jest w upadłości od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Pod koniec maja 2015 r. Prokuratura Okręgowa w Krośnie umorzyła śledztwo ws. upadłości Autosanu.

Zakład był pięć razy wystawiany na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki.

W ubiegłym roku ofertę kupna złożyło konsorcjum spółek wchodzących w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ): Huta Stalowa Wola, PIT-Radwar oraz SKB Drive Tech (spółka prywatna). Konsorcjum HSW chciało kupić jedynie część produkcyjną (bez biurowca) za kwotę 14 mln zł.Syndyk Ludwik Noworolski uznał, że proponowana cena jest zbyt niska – minimalna to 19 mln zł.

Syndyk zaakceptował natomiast 2 oferty złożone przez osoby fizyczne i po wybraniu jednej z nich złożył wniosek do sądu gospodarczego.Oferta spełniała wszystkie wymogi formalne i decyzja miała zapaść do końca roku, po uzupełnieniu dokumentów. Tak się jednak nie stało i sędzia komisarz przedłużył termin składania ofert do 29 stycznia.

Do złożenia wniosku przymierza się też Konsorcjum Huta Stalowa Wola Fundusz Kapitałowy, którego pierwsza oferta nie została zaakceptowana.

Autosan_Sancity_9LE_Euro_6

 

Autosan_M12LE_Sancity_in_Kraków

AUTOSAN oprócz autobusów produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów.
Fabryka uzyskała w ubiegłym roku homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.
Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma

zaczęła projektować i produkować elementy

pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.